måndag 27 februari 2012

"Tack" - eller vad ska man säga?

Hej!

Har precis skrivit in mitt första recept i receptboken jag fick av Patriks syskon i julklapp. Kasslergratängen gick faktiskt rätt in i boken, det blev alltså lyckat med andra ord. Ganska enkelt och gott, men det tog lite tid i och med att riset ska kokas och sedan ska gratängen in i ugnen ett tag men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!

Här är receptet:

Förhoppningsvis så fylls boken på mer så småningom!

Nu till rubriken. Fick en "kommentar" idag angående mitt hår från en i klassen, 40+. Det lät på följande sätt:
- Har du klippt dig Isabell?
- Ja det har jag.
- Jag tyckte väl att det såg annorlunda ut. 
... Vad svarar man på det? "Eh tack"??
Kändes en aning dumt i alla fall. Men men, sådana små kommentarer får man leva med. 

Ha det bra! KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar