onsdag 21 mars 2012

hemsk berg- och dalbana

Hej

Som tidigare är jag en aning förbannad på den här jävla läraren som vi har i vår mattekurs. Först vaknar jag av ett sms från en klasskamrat som fått kommentaren "du har till 19% plagierat Isabells text". Konstigt tänkte jag med tanke på att jag inte skickat min text till henne. Jag går in och kollar hur det gick för min text och ser kommentaren "du har till 18% plagierat Olivias text". Det har jag inte!! Jag har inte ens läst hennes text! Kul sätt att börja dagen, bli anklagad för fusk. Plus att det stod "jag vet inte vad gränsen för plagiat går" vilket betyder att det kan komma upp i diciplinnämnden och då kan man eventuellt bli avstängd från utbildningen. Hemskt!!

Efter mail från både mig och den andra tjejen som blivit "anklagade" så fick vi tillslut svaret att vi blivit godkända på uppgiften för det som var "plagierat" var referenslistan (en lista som alllllllla har gjort i stort sätt likadant) och en mall som alllllllllla ska använda. Hur dum får man vara som inte kollar upp detta innan hon skriver till oss att vi plagierat och riskerar att bli anmälda???

Nåja, skönt att vara godkänd på det. Men sen... (Det är för övrigt dagen innan tenta idag och bara det gör en nervös och orolig). Nu ikväll har jag fått ännu ett underkänt på en massa småsaker i ett REFLEKTIONSDOKUMENT.. En reflektion för mig är att tänka till kring något och sedan berätta vad man själv har tänkt. För det första hur kan man få underkänt på något som är mina åsikter? Det finns mycket att skriva men jag kan inte ta allt det nu. Är bara så otroligt förbannad! Och så är hon inte ens här så att man kan prata med henne personligen. Illa!

Nu har jag skrivit av mig lite av min ilska..
Hoppas er dag varit bättre, God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar