måndag 16 januari 2012

Moget

Hejsan!

Magen har fått mat i sig och almanackan har fyllts på med den nya kursens schema. Det känns lite rörigt måste jag medge efter dagens kursintroduktion, men det reder nog ut sig snart. Många långa dagar men förhoppningsvis så är mattekursen rolig och så har vi ju vår lilla "bonusvecka" då vi är helt lediga. Och som jag tidigare nämnt ska den fyllas av ROM! Inget är bokat ännu men vi ska sätta oss på onsdag och göra det samt planera! Ser fram emot det enormt!

Hade som sagt introduktion idag och det innebär nya studiegrupper. Det är aldrig roligt att hamna med de omotiverade i klassen men det går att ta sig igenom bara man försöker. Själv blev jag ganska nöjd med min grupp men då vår lärare nämner att grupperna går att ändra om det skulle underlätta för de som samåker eller är från samma stad. Alltså till exempel för de som bor i Göteborg. Detta utnyttjades kan jag meddela, ett gäng skrev att de samåkte och ville va i samma grupp. Dessa personer bor alla på helt olika platser men bara för att de ville vara i samma grupp valde de att "ljuga" och därmed utesluta en som de tidigare varit vän med.

Detta kanske låter barnsligt att ens bry sig om och berätta men har man lite bakgrundsinformation och vet sammanhangen så är det otroligt irriterande och omoget.

Ha det så bra, kram!
ps: ska försöka få pojkvännen att göra en snygg bloggdesign åt mig, håll tummarna för att han går med på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar